Carti Mary Shelley

Ordonează după:
Arată:
Afișare:
Listă
Tabel
Frankenstein
Prometeul modern Mary Shelley
Editura: Albatros
Anul: 1973
Colectia: Fantastic Club
Numar pagini: 244
Putin uzata
10,99LEI
Prezinta urme de praf;
Putin uzata
Prezinta urme de praf;
Ultima bucata
-
buc
+
Anticariat: 10,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Frankenstein
Prometeul modern Mary Shelley
Editura: Excelsior-Multi Press
Anul: 1991
Numar pagini: 228
Buna
8,99LEI
Buna
8,99LEI
Buna
Stoc limitat
-
buc
+
Anticariat: 8,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Frankenstein
Un Prometeu modern Mary Shelley
Editura: Univers
Anul: 2009
Colectia: Cotidianul
Numar pagini: 222
Buna
16,99LEI
Buna
16,99LEI
Buna
Stoc limitat
-
buc
+
Anticariat: 16,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 1 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Editura: Heinemann
Anul: 1992
Numar pagini: 64
Pe baza a 1 comentarii.
Stoc epuizat
The Last Man
Ultimul om Mary Shelley
Editura: Wordsworth
Anul: 2004
Colectia: Wordsworth Classics
Numar pagini: 396
Pe baza a 1 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein sau noul Prometeu
Editura: Corint Educational
Anul: 2014
Colectia: Bibliografie Scolara Recomandata
Numar pagini: 224
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Prometeul modern Mary Shelley
Editura: Polirom
Anul: 2004
Colectia: Biblioteca Polirom
Numar pagini: 328
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Editura: Wordsworth
Anul: 1999
Numar pagini: 175
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Noul Prometeu Mary Shelley
Editura: Corint
Anul: 2004
Colectia: Corint Junior
Numar pagini: 283
Pe baza a 1 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein or the modern Prometheus / Wandering Willie's tale / Confessions of an English Opium Eater / The tale of Guzman's family
Editura: Progress Publishers
Anul: 1980
Numar pagini: 598
Observatii: Antologie de texte
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Editura: Univers
Anul: 1995
Numar pagini: 260
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Prometeul modern Mary Shelley
Editura: Albatros
Anul: 1973
Colectia: Fantastic Club
Numar pagini: 244
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Editura: Fabrica De Timbre
Anul: 0
Numar pagini: 168
Pe baza a 2 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Un Prometeu modern Mary Shelley
Editura: Adevarul Holding
Anul: 2011
Colectia: 101 carti de citit intr-o viata
Numar pagini: 240
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Poeme
Editura: Tineretului
Anul: 1957
Colectia: Cele mai frumoase poezii
Numar pagini: 112
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Editura: Oxford University Press
Anul: 1995
Numar pagini: 60
Observatii: Contine ilustratii
Pe baza a 0 comentarii.
Stoc epuizat
Frankenstein
Le Promethee moderne Mary Shelley
Editura: Baudelaire
Anul: 1967
Colectia: Livre club des Champs-Elysees
Numar pagini: 408
Pe baza a 0 comentarii.
Ordonează după:
Arată:
Afișare:
Listă
Tabel

Activitate / viata


Carti scrise de Mary Shelley
Mary Shelley, romanciera, biograf si eseista britanica, s-a nascut la 30 august 1797, in Londra. Tatal sau a fost filosoful politic William Godwin, mama sa a fost Mary Wollstonecraft – filosof, educator si adepta a feminismului iar sotul scriitoarei a fost poetul romantic Percy Bysshe Shelley.
Mama scriitoarei s-a stins pe cand Mary Shelley avea doar zece zile de viata. A fost crescuta de tatal sau si educata informal in directia teoriilor politice liberale promovate de William Godwin. 
In anul 1814, Mary a inceput o legatura romantica cu Percy Bysshe Shelley, unul dintre sustinatorii politici ai tatalui sau, poet casatorit la acea vreme. Cei doi, impreuna cu sora vitrega a lui Mary, se indreapta spre Franta si, ulterior, calatoresc in intreaga Europa. La intoarcerea in Anglia, Mary poarta in pantece copilul lui Percy Shelley. In urmatorii doi ani, Mary si Percy sunt supusi ostracizarii, datoriilor constante si mortii fiicei nascute prematur. S-au casatorit in 1816, dupa suicidul lui Harriet, sotia lui Percy Bysshe Shelley. In acelasi an, familia Shelley petrece vara in compania lui Lord Byron si a lui John William Polidori, in apropiere de Geneva, Elvetia. Este locul in care Mary concepe ideea lui Frankestein, cea mai cunoscuta opera a sa. In 1818, cei doi Shelley calatoresc in Italia unde al doilea si al treilea copil trec in nefiinta. In timpul sederii in Italia se naste cel de-al patrulea copil, singurul care va ajunge la maturitate, Percy Florence. In 1822 Mary devine vaduva dupa ce Percy Bysshe Shelley, aflat intr-un voiaj pe apa, se ineaca in timp unei unei furtuni, in zona Viareggio. Un an mai tarziu, scriitoarea britanica se reintoarce in Anglia unde se dedica cresterii fiului sau si carierei literare. 
Ultimul deceniu al vietii sale este afectat de boala cauzata probabil de tumoarea cerebrala care o va ucide la varsta de 53 de ani. Din anul 1839, Mary Shelley sufera de migrene si de atacuri de paralizie ce o impiedica sa citeasca si sa scrie. La 1 februarie 1851, Mary Shelley paseste in eternitate si este inhumata in Bournemouth, odihnind alaturi de parintii sai.
Pana in anii 1970, Mary Shelley a fost notorie pentru efortul sau de a publica lucrarile lui Percy Shelley si pentru capodopera sa ‘Frankenstein’, poveste citita si recitita de iubitorii de literatura, inspiratie a nenumaratelor adaptari internationale de teatru si film. Insa in vremuri recente, literatii au descoperit si au atribuit merite deosebite artei lui Mary Shelley, in care se remarca romanele ‘Valperga’, ‘Perkin Warbeck’ sau ‘The Last Man’. Studii ale lucrarilor mai putin cunoscute precum jurnale de calatorie ori articole biografice demonstreaza ca Mary Shelley a ramas o personalitate politica radicala pe parcursul intregii sale existente. Lucrarile semnate de Mary Shelley propun cooperarea si simpatia, practicate indeosebi de femeile din familie, ca modalitati de a reforma societatea civila, viziune ce reprezinta o provocare directa la adresa etosului romantic individualist promovat de Percy Shelley si a teoriilor politice iluministe articulate de tatal scriitoarei, omul politic William Godwin.
 

Opera


Diverse sectiuni ale romanelor semnate de Mary Shelley sunt deseori interpretate ca rescrieri mascate ale vietii sale. Criticii literari au indicat recurenta motivului tata-fiica in particular ca dovada a stilului autobiografic practicat de Shelley. William Godwin, tatal scriitoarei, considera personajele din literatura lui Mary Shelley, presupuse a fi inspirate din realitate, mai degraba tipuri decat portrete din viata autoarei. Critici moderni precum Patricia Clemit si Jane Blumberg au adoptat aceeasi pozitie in ceea ce priveste opera lui Shelley, rezistand elementelor autobiografice din lucrarile scriitoarei britanice. 
Scriitura lui Mary Shelley angajeaza tehnici ale diverselor genuri literare, in special tehnici regasite in romanul godwinian, in romanul istoric semnat de Walter Scott si in romanul gotic. Personajelor lui Shelley le sunt adesea atribuite ratiunea in cazul celor masculine si sensibilitatea in cazul celor feminine iar valori precum prietenie, egalitate si dragostea pentru camin apar constant in cartile sale. Punctul focal in opera semnata de Mary Shelley este rolul familiei in societate dar si rolul femeii in cadrul familiei. Scriitoarea celebreaza compasiunea si afectiunea feminina asociate familiei si sugereaza ca societatea civila ar esua fara acestea. Autoarea a fost ’devotata profund unei etici a cooperarii, dependentei mutuale si sacrificiului de sine’, apreciaza oameni insemnati din literatura si cultura de pretutindeni. 
’Frankenstein’, cea mai cunoscuta lucrare a lui Mary Shelley, precum fictiunea gotica de la acea vreme, combina subiecte viscerale cu teme speculative ce dau nastere ideilor filosofice. In schimbul atentiei asupra firului narativ, asupra intrigilor si turnurilor de situatie, Shelley prefera a descrie lupta mentala si morala a protagonistului Victor Frankenstein in pagini impregnate cu romantismul politizat caracteristic autoarei, directie ce critica individualismul si egoismul romantismului traditional. Victor Frankenstein se revolta impotriva traditiei, creeaza viata, isi modeleaza destinul iar toate acestea nu sunt schitate pozitiv de catre autoare.
Ca si ’Frankenstein’, Shelley ofera un comentariu profund dezamagitor asupra epocii revolutiei, culminand cu respingerea totala a idealurilor progresiste ale generatiei sale. Nu respinge doar idealurile politice iluministe ci si notiuni romantice care sustin ca imaginatia poetica, literara poate oferi vreo alternativa.
Prin intermediul literaturii sale, Mary Shelley si-a bazat ideologia politica alternativa pe metafora familiei linistite, iubitoare, burgheze. A sustinut o viziune conservatoare asupra reformei graduale, viziune ce a permis femeilor sa participe in sfera publica insa mostenind inegalitatile inerente ale familiei burgheze.
De la prima adaptare, in 1823, pe scena teatrului a operei ’Frankenstein’ pana la adaptarile cinematografice din secolul XX  - remarcabilele adaptari din anii 1910, 1931, 1974 sau 1994, publicul larg cunoaste lucrarea semnata de Mary Shelley prin intermediul marelui ecran. De-a lungul secolului XIX, Mary Shelley a fost considerata cel mult autor al unui singur roman mai degraba decat scriitoarea profesionista recunoscuta in actualitate. Multe dintre lucrarile sale au ramas needitate pana in ultimii treizeci de ani si astfel vederea de ansamblu asupra operei si realizarilor sale a fost obstructionata timp indelungat. Insa in decenii recente, republicarea operelor sale in majoritate a stimulat o noua evaluare si recunoastere a valorii lui Mary Shelley. Obiceiul scriitoarei de a lectura si de a studia intensiv, observat din jurnale si epistole, reflectat in munca sa, este astazi mult mai apreciat iar influentele literare exercitate de Mary Shelley sunt acceptate si recunoscute. Reprezentanti de seama ai literaturii si criticii literari in plan international o numesc astazi pe Mary Shellei o figura romantica majora, semnificativa datorita realizarilor literare dar si vocii sale in viata politica, voce care a grait in favoarea femeilor si familiei, in favoarea liberalismului.
 
Opera
 
Romane
Mathilda, 1819
Valperga / The Life and Adventures of Castruccio, Prince of Lucca, 1823
The Last Man, 1826
The Fortunes of Perkin Warbeck, 1830
Lodore, 1835
Falkner, 1837
 
Jurnale de calatorie
History of Six Weeks' Tour through a Part of France, Switzerland, Germany, and Holland, with Letters Descriptive of a Sail round the Lake of Geneva, and of the Glaciers of Chamouni, 1817
Rambles in Germany and Italy in 1840, 1842 and 1843, 1844
 
Proza scurta
A Tale of the Passions / The Death of Despina, 1822
The Bride of Modern Italy, 1824
Lacy de Vere, 1827
The Convent of Chailot
The Sisters of Albano, 1828
Ferdinando Eboli. A Tale, 1828
The Mourner, 1829
The Evil Eye. A Tale, 1829
The False Rhyme, 1829
The Swiss Peasant, 1830
Transformation, 1831
The Dream, A Tale, 1831
The Pole, 1832
The Brother and Sister, An Italian Story, 1832
The Invisible Girl, 1832
The Mortal Immortal, 1833
The Elder Son, 1834
The Trial of Love, 1834
The Parvenue, 1836
The Pilgrims, 1837
Euphrasia: A Tale of Greece, 1838
Roger Dodsworth: The Reanimated Englishman, 1863
The Heir of Mondolfo, 1877
 
Literatura pentru copii
Proserpine, 1832
Midas, 1922
Maurice / The Fisher’s Cot, 1998
 
Biografii
Lives of the most Eminent Literary and Scientific Men of Italy, Spain, and Portugal, 3 volume, 1835-1837
Lives of the most Eminent Literary and Scientific Men of France, 2 volume, 1838-1839
 
Poezie
Absence / Ah! he is gone and I alone!, 1830
A Dirge /  This morn, thy gallant bark, love, 1830
A Night Scene / I see thee not, my gentlest Isabel, 1830
Song / When I'm no more, this harp that rings, 1830
The Death of Love, 1831
To Love in Solitude and Mystery, 1832
I Must Forget Thy Dark Eyes' Love-Fraught Gaze, 1832
Ode to Ignorance / Hail, Ignorance! majestic queen!, 1834
Fame, 1834
How like a star you rose upon my life, 1838
To the Death / O, Come to me in dreams, my love, 1839
Oh Listen While I sing to Thee, 1842
The Choice, 1823
On Reading Wordsworth's Lines on Peel Castle / It is with me, as erst with you, 1825
Fragment (To Jane with the Last [Man]) / Tribute for thee, dear solace of my life, 1826
Tempo e' piu di Morire / Io ho tardato piu ch' i' non vorrei / Sadly borne across the waves, 1833
La Vida es sueno / The tide of Time was at my feet, 1833
Fair Italy! Still Shines Thy Sun as Bright, 1833