Carti Mircea Eliade

Ordoneaza dupa:
Arata:
nou
From Muhammad to the Age of Reforms Istoria religiilor
Editura: The University Of Chicago Press
Data aparitie:
Numar pagini: 360
Acceptabila
49,99LEI
Supracoperta prezinta deteriorari;
Acceptabila
Supracoperta prezinta deteriorari;
Ultima bucata
-
buc
+
 
49,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Fragmente de jurnal
Editura: Gallimard
Data aparitie:
Colectia: Du monde entier
Numar pagini: 572
Observatii: Volumul include plasticul protector de editura
Buna
99,99LEI
Buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
99,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: Nationala Ciornei S.A.
Numar pagini: 464
Observatii: Editia a doua
Acceptabila
79,99LEI
Carte recopertata pergamoid de epoca;Coperta perzinta mici pete si semne de uzura
Acceptabila
Carte recopertata pergamoid de epoca;Coperta perzinta mici pete si semne de uzura
Ultima bucata
-
buc
+
 
79,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Si alte povestiri.
Editura: Pentru Literatura
Data aparitie:
Numar pagini: 524
Acceptabila
11,99LEI
Acceptabila
11,99LEI
Coperta prezinta deteriorari;
Buna
12,99LEI
Acceptabila
Stoc limitat
-
buc
+
 
11,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 3 comentarii.
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Numar pagini: 172
Acceptabila
19,99LEI
Prezinta insemnari pe prima pagina; Coperta prezinta zgarieturi superficiale;
Acceptabila
Prezinta insemnari pe prima pagina; Coperta prezinta zgarieturi superficiale;
Ultima bucata
-
buc
+
 
19,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Numar pagini: 156
Buna
29,99LEI
Buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
29,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 1 comentarii.
transport gratuit
Editura: Nationala Ciornei S.A.R.
Numar pagini: 252
Acceptabila
149,99LEI
Carte recopertata pergamoid de epoca;Unele pagini prezinta mici pete de vechime
Acceptabila
Carte recopertata pergamoid de epoca;Unele pagini prezinta mici pete de vechime
Ultima bucata
-
buc
+
 
149,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: EUS
Data aparitie:
Numar pagini: 128
Acceptabila
12,99LEI
Buna
14,99LEI
Acceptabila
Ultima bucata
-
buc
+
 
12,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Sub semnul lui Zalmoxis
Editura: Prensas Universitarias de Zaragoza
Data aparitie:
Colectia: Caxon de Sastre
Numar pagini: 94
Foarte buna
16,99LEI
Foarte buna
16,99LEI
Foarte buna
Stoc limitat
-
buc
+
 
16,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Numar pagini: 210
Foarte buna
19,99LEI
Foarte buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
19,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
transport gratuit
-15%
Editura: Cugetarea
Data aparitie:
Numar pagini: 238
Observatii: Prima editie
Acceptabila
199,99LEI 169,99LEI
Coperta noua piele ecologica;Unele pagini prezinta mici semne de uzura
Acceptabila
Coperta noua piele ecologica;Unele pagini prezinta mici semne de uzura
Ultima bucata
-
buc
+
199,99LEI 169,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Colectia: Proza
Numar pagini: 180
Buna
12,99LEI
Buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
12,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 1 comentarii.
Editura: Tana
Data aparitie:
Numar pagini: 158
Foarte buna
20,99LEI
Foarte buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
20,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 1 comentarii.
transport gratuit
-5%
Teatru
Editura: Cartea Pribegiei
Data aparitie:
Numar pagini: 172
Observatii: Volum dactilografiat la masina de scris;Volumul poarta pe coperta din fata efigia casei regale a Spaniei;Carte editata in Spania Valle Hermoso
Acceptabila
1.499,99LEI 1.424,99LEI
Carte recopertata pergamoid de epoca;Prezinta urme de praf; Paginile 39-40 putin indoite dreapta sus
Acceptabila
Carte recopertata pergamoid de epoca;Prezinta urme de praf; Paginile 39-40 putin indoite dreapta sus
Ultima bucata
-
buc
+
1.499,99LEI 1.424,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
transport gratuit
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Numar pagini: 366
Foarte buna
104,99LEI
Foarte buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
104,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
-30%
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Colectia: Proza
Numar pagini: 322
Buna
24,99LEI 17,49LEI
Buna
Ultima bucata
-
buc
+
24,99LEI 17,49LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
transport gratuit
-15%
Editura: Ciornei
Data aparitie:
Numar pagini: 236
Observatii: Prima editie a romanului
Acceptabila
199,99LEI 169,99LEI
Coperta prezinta mici semne de uzura
Acceptabila
Coperta prezinta mici semne de uzura
Ultima bucata
-
buc
+
199,99LEI 169,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: Univers
Data aparitie:
Numar pagini: 608
Observatii: Antologie alcatuita de Gabriel Liiceanu si Andrei Plesu
Acceptabila
27,99LEI
Cotor deteriorat; Coperta prezinta deteriorari;
Acceptabila
Cotor deteriorat; Coperta prezinta deteriorari;
Ultima bucata
-
buc
+
 
27,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: CARTEX 2000
Data aparitie:
Numar pagini: 188
Buna
37,99LEI
Buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
37,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Editura: Humanitas
Data aparitie:
Colectia: Proza
Numar pagini: 380
Buna
59,99LEI
Buna
Ultima bucata
-
buc
+
 
59,99LEI
Stoc: 0
Pe baza a 0 comentarii.
Ordoneaza dupa:
Arata:

Activitate / viata


Mircea Eliade, scriitor, istoric al religiilor, filosof si profesor al Universitatii din Chicago, s-a nascut la 9 martie 1907, in Bucuresti. Familia sa si-a impartit timpul intre Tecuci si Bucuresti, stabilindu-se definitiv in Capitala in 1914, locuind intr-o casa din apropierea Pietei Rosetti in care Mircea Eliade a trait pana in adolescenta tarzie. Scriitorul a pastrat intotdeauna o amintire frumoasa despre copilaria sa si, mai tarziu, a scris despre impactul catorva episoade ciudate petrecute in primii ani ai vietii. A descris aceasta etapa din viata sa ca fiind marcata de o irepetabila revelatie ce a atras un sentiment de nostalgie pururea in viata si in lucrarea sa. Dupa incheierea invatamantului primar in cadrul unei scoli pe strada Mantuleasa, Eliade urmeaza Colegiul National Spiru Haret, fiind coleg cu Nicolae Steinhardt si Constantin Noica. Este fascinat de lumea naturala – tema a primelor sale tentative literare, de folclorul romanesc, de crestinismul exprimat de tarani. Scopul sau pentru anii ce vor veni se dovedeste a fi descoperirea si inregistrarea a ceea ce a considerat a fi sursa comuna a tuturor traditiilor religioase. Tanarul Eliade a fost atras de exercitiul fizic si de aventura, de expeditii montane si de navigatie. In paralel, Eliade s-a indepartat de mediul educational fiind neincantat de disciplina impusa si obsedat de ideea ca este mai urat si mai putin viril decat colegii sai. Devine dezinteresat de scoala, intr-un moment avand probleme in a promova limba romana, insa intreaga atentie ii este absorbita de stiinte naturale, chimie, lectura, filosofie, istorie si ocult. In adolescenta, Eliade incepe studiul limbilor straine – engleza, italiana, persana si ebraica. 
In anul 1925, tanarul Eliade debuteaza literar cu ‘Romanul unui adolescent miop’. Intre 1925 si 1928, scriitorul urmeaza Facultatea de Litere si Filosofie a Universitatii Bucuresti, incheind studiile cu un studiu asupra filosofului modern Italian Tommaso Campanella. 
In ’27, Eliade calatoreste in Italia unde il cunoaste pe Papini si colaboreaza cu Giuseppe Tucci. 
Lucrarea stiintifica semnata de Eliade ia forma dupa o lunga perioada de studiu in India, la Universitatea din Calcutta unde ajunge in toamna lui 1928. Aici studiaza bazele filosofiei indiene si limbile sanscrita, pali si bengali, sub indrumarea profesorului Dasgupta si cunoaste ideile gandhiene pe care le adopta in discursul sau asupra spiritualitatii. In anul 1930, in timp ce locuieste in casa lui Dasgupta, Eliade se indragosteste de fiica acestuia, Maitreyi Devi. Teza lui Eliade din 1933 asupra practicilor Yoga, are un impact semnificativ in domeniul academic romanesc si international. 
La intoarcerea in tara, in 1933 Mircea Eliade o cunoaste pe Nina Mares, cea care ii va deveni prima sotie. In anii 1936 si 1937, scriitorul este asistentul onorific al lui Nae Ionescu, predand cursuri de metafizica. Dupa ce contribuie cu cateva articole polemice in reviste universitare, jurnalistul Pamfil Seicaru il invita pe Eliade sa colaboreze cu publicatia nationalista ‘Cuvantul’. Astfel se remarca in jurnalistica eliadesca, dupa adeziunea acestuia la principiile Miscarii Legionare romanesti, cateva idealuri politice promovate de Extrema Dreapta. Scriitura sa respinge liberalismul, ideile moderne ale revolutiei pasoptiste si democratia insasi, slavind Italia fascista condusa de Mussolini. In 1936, alaturi de Arghezi si Geo Bogza, Eliade este tinta unor acuzatii de pornografie in literatura sa. Insa opiniile privitoare la arta sa sunt foarte divergente deoarece in acelasi an, acelasi Eliade este laureat al Societatii Scriitorilor Romani. In vara lui ’37, scandalul se incheie prin dizolvarea pozitiei universitare ocupate de Eliade. Scriitorul da in judecata Ministerul Invatamantului, cerand o despagubire simbolica de 1 leu si, dupa castigarea procesului, isi reia postul de asistent al lui Nae Ionescu. 
La 14 iulie 1938, sprijinul acordat Garzii de Fier este sanctionat cu inchisoare, pana in noimebrie al aceluiasi an.  
In aprilie 1940, cu ajutorul lui Alexandru Rosetti, Mircea Eliade devine atasat cultural in Regatul Unit. La scurt timp, paraseste Londra si preia postul de atasat cultural pentru Portugalia. In timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial, Mircea Eliade intreprinde calatorii in Franta, Germania si Spania unde ia contact cu numerosi scriitori, filosofi, oameni politici si din cultura autohtona si internationala. Spre sfarsitul lui 1944, Nina Eliade se imbolnaveste de cancer uterin si decedeaza in timpul sederii in Lisabona. Moartea sotiei dar si destinul politic dramatic al Romaniei in aceasta perioada fac ca Mircea Eliade sa fie prins in ghearele depresiei. Apeleaza la antidepresive puternice, la extracte din plante si la metamfetamina pentru a-si alina durerea. Semne ca regimul comunist va conduce Romania il determina pe Eliade sa renunte la intoarcerea in patrie. In septembrie 1945, merge in Franta unde functioneaza in mediul academic si se casatoreste cu descendenta din boierime, cumnata lui Ionel Perlea, exilata Christinel Cotescu. In Franta adopta o pozitie politica anti-comunista, semnand numeroase articole in care denunta regimul din Romania. 
In octombrie 1956, Mircea Eliade paraseste Europa si se stabileste in Statele Unite ale Americii, in Chicago unde este angajat la Universitate, la catedra de Istoria Religiilor. In America, Eliade cunoaste succesul comercial literar cu paginile sale iar in ’66 devine membru al Academiei Americane de Arte si Stiinte. Este o perioada creativa si fructuoasa pentru Eliade care isi completeaza lucrarea despre istoria ideilor religioase, opera voluminoasa, complexa, cu influente puternice care aduna in paginile sale viziunea eliadesca despre religii ale lumii intr-o interpretare originala. A calatorit in Europa ocazional, cele mai notabile vizite avand loc in Marburg in 1960 si in Suedia si Norvegia in anul 1970. 
De-a lungul deceniilor, in Romania, Mircea Eliade a fost initial atacat virulent de regimul comunist ce il acuza a fi ideologul Garzii de Fier , inamic al clasei muncitoare, aparator al dictaturii lui Salazar. Securitatea l-a descris pe Eliade ca spion al serviciilor secrete britanice dar si ca fost agent al Gestapo. Incepand cu anii ’60, in timpul lui Gheorghiu-Dej, imaginea lui Eliade incepe sa fie reabilitata iar in anii ’70 este abordat de regimul ceausist ce doreste sa il convinga sa revina in tara. Desi Eliade acorda un timp de gandire propunerii, intelectualii romani aflati in exil il conving sa ramana in Occident. Trecutul fascist al lui Eliade este expus progresiv in anii ce urmeaza, aceasta actiune contribuind probabil la declinul sanatatii sale. Cariera sa literara este afectata de artrita severa iar ultimele onoruri acordate lui Eliade sunt Premiul Bordin din partea Academiei Franceze in 1977 si titlul Doctor Honoris Causa acordat de Universitatea din Washington in ’85. 
In aprilie 1986, Mircea Eliade se stinge din viata pe patul spitalulul Bernard Mitchell. In urma cu opt zile, in timp ce citea o lucrare semnata de Cioran, suferise un atac cerebral, pierzandu-si functia vorbirii. Trupul marelui literat a fost incinerat in Chicago iar ceremonia funerara a fost condusa la Universitatea in care Eliade a profesat, la Capela Rockefeller.
Astazi, Mircea Eliade este privit ca lider in interpretarea experientelor religioase, concepand paradigme in studii de religie ce persista in prezent. Teoria sa ca hierofaniile formeaza baza religiei, impartind experienta umana a realitatii in timp si spatiu sacru si profan, se dovedeste a avea influente solide actuale in studiul religiilor. Mircea Eliade este un reprezentant de seama, in spatiul romanesc si in afara granitelor, a expresiei de excelenta, privit ca dovada ca viata culturala interbelica dar si cultura romaneasca in integritate ating cele mai inalte niveluri ale profunzimii, sofisticarii si creativitatii.
 

Opera


Multe dintre lucrarile literare semnate de Mircea Eliade, in particular cele de debut, se remarca prin erotism si focusul asupra experientelor subiective. Scrise in stil modernist, au atras comparatii cu opere semnate de Mihail Sebastian, Ion Biberi si I. Valerian. Investigand creatia eliadesca, George Calinescu subliniaza ca scriitura acestuia poarta influente ale lui Gide iar alaturi de Camil Petrescu si altii, Eliade se afla printre cei dintai discipoli ai scriitorului francez, in literatura romaneasca. Ca si Gide, Eliade ‘nu adopta o pozitie ci experimenteaza bine si rau, departandu-se de amandoua si mentinand o curiozitate intacta’. In observatii asupra operei, Calinescu este polemic propunand teoria concentrarii lui Eliade asupra ‘tineretii agresive’, servind contemporaneitatii interbelice ideea unui destin comun rezervat unei generatii aparte. Comentarii ale lui Calinescu sustin ca scriiturii lui Eliade ii lipsesc ‘perceptia unei realitati imediate’ si ‘specificitatea’, opera sa fiind pe alocuri ‘compozitia senzationalista de tipul revistelor ilustrate’. 
Contributiile literare dinaintea anilor ’40 sunt privite critic chiar de Mircea Eliade care oscileaza intre expresia mandriei si verdictul amar ca aceste lucrari sunt scrise pentru un public format din tinere domnisoare si elevi de liceu. 
Comentatori precum Carmen Musat si Matei Calinescu argumenteaza ca o principala caracteristica in proza fantastica semnata de Eliade este substituirea intre real si supranatural. In interpretarea criticilor literari, Mircea Eliade transforma viata de zi cu zi intr-un loc incomprehensibil in timp ce aspectul supranatural promite sa ofere sensul vietii. Notiunea este legata de filosofia lui Eliade asupra transcendentei si de ideea particulara ca, odata camuflat in viata ori in istorie, miracolul devine ‘de nerecunoscut’.
In opera sa, Mircea Eliade pledeaza pentru autenticitatea generata de experienta traita printr-o literatura scrisa direct, fara inflorituri, apropiindu-se de teorii estetice ale lui C. Petrescu. Eliade impune tipuri de personaje remarcabile iar drama existentei descopera o capacitate exceptionala de suferinta si libertate. Personajele sale au idei, nasc teorii si discutii iar romanele lui Eliade sunt o explorare a fiintei, a existentei in lumea filosofiei. Mircea Eliade este un demn reprezentant al noii generatii a vremii sale, un scriitor ce a impus o viziune noua asupra romanului romanesc abordand o problematica de tip existentialist. Subiectele din eseistica si beletristica lui Eliade expun in mod original dimensiuni ale orientalisticii, eros, viata intima, moarte, mitologie si literatura bazate pe trairi autentice, modalitate de cunoastere a vietii in acceptiunea autorului.  
Autor a 30 de volume stiintifice, eseuri filosofice, mii de articole si recenzii bine documentate pe diverse teme, jurnale intime, manuscrise inedite si opere literare traduse in nenumarate limbi straine, Mircea Eliade reface in paginile sale unitatea spirituala a umanitatii, redand dimensiunea cosmica, redescoperind ‘plenitudinea ascunsa, pierduta de constiinta moderna’ deoarece ‘omul nu este singur in univers’ ci este purtator al miturilor iar prin actiuni si gesturi simple se manifesta actul sacramental, ritualic, deoarece totul se leaga in univers si se repeta la infinit, deoarece din ‘coincidente miraculoase’ omul renaste intarit, regenerat, innobilat.
 
Opera
 
Itinerar spiritual, 1927
Apologia virilitatii, 1928
Gaudeamus, 1929
Solilocvii, 1932
Maitreyi, 1933
The comparative history of yoga techniques, 1933
India, 1934
Caietele maharajahului, 1934
Alchimia asiatica, 1934
Huliganii, 1935
India, 1936
Yoga, 1936
Yoga: Essai sur les origines de la mystique indienne, 1936
Sarpele, 1937
Fragmentarium, 1938
Mitul reintegrarii, 1942
Jurnal portughez, 1942
Comentarii la Legenda Mesterului Manole, 1943
Despre Romani, latinii Orientului / Os Romenos, latinos do Oriente, 1943
Tratatul de istorie a religiilor / Traite d’histoire des religions, 1949
Sacrul si profanul / Le Sacre et le Profane, 1956
Nasteri si renasteri, 1958
Pe strada Mantuleasa, 1963
Aspecte ale mitului / Aspects du mythe, 1963
The Quest / La Nostalgie des Origines / Nostalgia originilor, 1969
Le mythe de l’eternel retour, 1969
La tiganci, 1969
Le Chamanisme et les Techniques archaiques de l’extase, 1974
Tinerete fara tinerete, 1980
Briser le toit de la maison, 1986
Memorii, 1991, 2 volume
Viata noua (Stefania), 1999
Jurnal portughez si alte scrieri, 2006
Religii australiene, 2012
Jurnal, 2 volume