Compania Târgul Cărții, cea mai mare rețea de anticariate din România, a înregistrat o creștere de 7% în anul 2024, comparativ cu 2023. La trendul ascendent înregistrat au contribuit deschiderea de noi magazine fizice, achiziția de carte care se face din toată țara și extinderea gamei de produse disponibile pentru clienți.
Anul 2024 a adus o schimbare în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale iubitorilor de cultură. Astfel, spre deosebire de 2023, se observă o „maturizare” a comportamentului clienților legată de achiziția produselor atât online, cât și din magazine. Cu alte cuvinte, vizitatorii Târgul Cărții au acordat mai multă atenție produselor cumpărate, au pus accentul pe calitate, ceea ce s-a reflectat printr-un coș de cumpărături cu mai puține produse, dar cu o valoare mai mare.
Peste 15,5 milioane lei din vânzări de produse
Numai anul trecut, compania Târgul Cărții a vândut peste 1 milion de produse online și în magazine. De asemenea, s-au livrat cu succes aproximativ 250.000 de comenzi la nivel național, în valoare totală de peste 15,5 milioane lei. În topul produselor preferate de clienții Târgul Cărții în 2024 s-au numărat: discuri de vinil, cărți de matematică, povești pentru copii, cărți de istorie și etnografie, spiritualitate, cărți în limba engleză etc.
Anticariatul Târgul Cărții și-a extins gama de produse cu casete, CD-uri și DVD-uri, pe lângă clasicele cărți și viniluri, sacoșe de pânză cu designuri optimiste, jocuri și căni. Aici se pot găsi și numeroase cărți noi ce provin din lichidările de stoc ale editurilor, acestea putând fi achiziționate la prețuri foarte mici.
2 magazine noi și-au deschis porțile
Anul 2024 a marcat și extinderea rețelei de magazine proprii. Astfel, în luna ianuarie a anului trecut s-a deschis un nou anticariat în București, situat în zona Obor la adresa Șoseaua Mihai Bravu, nr. 2. A urmat al doilea magazin deschis toamna, mai exact pe 15 octombrie, care și-a deschis porțile pentru iubitorii de lectură în centrul Timișoarei, Piața Victoriei nr. 8.
În prezent, Târgul Cărții are 4 magazine în Capitală și unul în Timișoara, primul inaugurat în partea de vest a țării. Planul de extindere nu se oprește aici, va continua la Cluj-Napoca.
2025 vine cu provocări economice pentru comerțul electronic de carte și pentru mediul de afaceri, în general, în contextul incertitudinii generate de noile schimbări legislative.
Victor Patrichi, fondatorul Târgul Cărții precizează: „Anul acesta ne propunem să le oferim clienților o gamă cât mai variată de produse de calitate. Totodată, consolidarea parteneriatelor cu editurile și furnizorii noștri rămâne o prioritate. Suntem convinși că românii vor cumpăra cărți în continuare, mai ales că lectura nu reprezintă doar un mijloc de informare, ci este și o metodă de relaxare activă, binevenită într-un context de ambiguitate politică și economică.”
Despre Târgul Cărții
Încă din anul 2012, când s-a lansat anticariatul online Târgul Cărții, ne-am propus să valorificăm cartea tradițională și să scoatem la lumină titluri remarcabile. În prezent, pe website se găsesc peste 100.000 de titluri, ce tratează domenii de interes variate, cărți publicate de numeroase edituri prestigioase din Romania.
Obiectivul Târgul Cărții este de a promova arta și știinta prin intermediul multitudinii de cărți noi și vechi oferite spre vânzare – pagini de beletristică, tehnică, enciclopedii, dicționare, critică și studii, carte pentru copii și altele.